Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Ляво меню - Обяви

ВАКАНТНИТЕ ДЛЪЖНОСТИ ВЪВ ВОЕННИ ФОРМИРОВАНИЯ

Военно окръжие II степен – Хасково информира,

че със заповед на командира на Съвместното командване на силите са обявени  30 /тридесет / вакантни длъжности за войници

ВАКАНТНИТЕ ДЛЪЖНОСТИ СА ВЪВ ВОЕННИ ФОРМИРОВАНИЯ:

В.Ф. 22 980 – СОФИЯ – 9  ДЛЪЖНОСТИ;

в.ф. 52 210 – БАНКЯ – 4 ДЛЪЖНОСТ;

в.ф. 28860 – ГОРНА МАЛИНА – 16 ДЛЪЖНОСТИ;

в.ф. 18270 – ГОРНА МАЛИНА – 1 ДЛЪЖНОСТ.

ЖЕЛАЕЩИТЕ ДА КАНДИДАТСТВАТ ЗА ВАКАНТНИТЕ ДЛЪЖНОСТИ МОГАТ ДА ПОДАВАТ ДОКУМЕНТИ ВЪВ ВОЕННО ОКРЪЖИЕ – ХАСКОВО И В  ОФИСИТЕ ЗА ВОЕНЕН ОТЧЕТ В ОБЩИНИТЕ ОТ ОБЛАСТ ХАСКОВО В СРОК ДО:

 29 АВГУСТ 2025 г.

Конкурсът ще се проведе в периода от 06.10.2025 г. до 10.10.2025 г.  и включва: изпит по физическа подготовка, тест за проверка на общата култура на кандидатите и събеседване с кандидатите;

Необходимо е кандидатите да отговарят на изискванията на чл.141 от Закона за отбраната и въоръжените сили  на Република България:

  • Да притежават образование, съответстващо на изискванията за длъжността;
  • Да не са по-възрастни от 40 години;
  • Да са годни по медицинските стандарти и психологично пригодни за военна служба;
  • Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
  • Срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
  • Да не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение“;
  • Да нямат друго гражданство;
  • На военна служба могат да се приемат и лица, изпълнявали военна служба/кадрова военна служба/ при условие, че:
  • Не са били освободени по дисциплинарен ред;
  • Кандидатстват за заемане на длъжността не по-късно от 10 години след освобождаването им от военна служба;
  • Към датата на приемане на военна служба им остават не по-малко от 5 години до навършване на пределна възраст по чл.160 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България за военното звание, изискващо се за заемане на длъжността;

За контакти и допълнителна информация: 

тел: 038/60 45 50  и 0882 491 329 или на място във Военно окръжие Хасково –

 ул. „Ком“ № 3

ОФИС ЗА ВОЕНЕН ОТЧЕТ В ОБЩИНА ХАРМАНЛИ – 0885945388;

Военно окръжие II степен  Хасково информира

О Б Я В А

Военно окръжие II степен  Хасково информира, че със заповед на командира на Националната гвардейска част е разкрита процедура по обявяване на 108 /сто и осем/ вакантни длъжности за войници в Националната гвардейска част

  • ГВАРДЕЕЦ – 100 вакантни длъжности, средно образование

изисквания за ръст: 175-185 см., БМИ от  20-30%, без белези и татуировки по видимите части на тялото

  • НОМЕР ОТ РАЗЧЕТ – 1 вакантна длъжност, средно образование     
  • МЛАДШИ ШОФЬОР – 5 вакантни длъжности, средно образование;

Водач на МПС с валидна категория „D“   

  • МЛАДШИ ШОФЬОР – 2 вакантни длъжности, средно образование;

Водач на МПС с валидна категория „С

ЖЕЛАЕЩИТЕ КАНДИДАТИ ПОДАВАТ ДОКУМЕНТИ

 ВЪВ ВОЕННО ОКРЪЖИЕ II СТЕПЕН – ХАСКОВО ИЛИ В ОФИСИТЕ ЗА ВОЕНЕН ОТЧЕТ В ОБЩИНИТЕ ОТ ОБЛАСТ ХАСКОВО  В СРОК ДО :

30.06.2025 г.

Конкурсът ще се проведе на 29 и 30 юли 2025 г. и включва: изпит за определяне на физическата годност, тест за проверка на общата култура, събеседване с кандидатите

Необходимо е кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 141 от Закона за отбраната и въоръжените сили  на Република България:

  • Да притежават образование, съответстващо на изискванията за длъжността;
  • Да не са по-възрастни от 40 години;
  • Да са годни по медицинските стандарти и психологично пригодни за военна служба;
  • Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;
  • Срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
  • Да не са освобождавани от военна служба поради наложено дисциплинарно наказание „уволнение“;
  • Да нямат друго гражданство;

На военна служба могат да се приемат и лица, изпълнявали военна служба /кадрова военна служба/ ако:

  •    Не са били освободени по дисциплинарен ред;
  •    Кандидатстват за заемане на длъжността не по-късно от 10 години след освобождаването им от военна служба;
  • Към датата на приемане на военна служба им остават не по-малко 5 години до навършване на пределна възраст по чл. 160 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България за военна звание, изискващо се за заемане на длъжността.

За контакти и допълнителна информация:

 тел: 038/60 45 50, на място във Военно окръжие Хасково – ул. „Ком“ № 3 или във офисите за военен отчет в общините от област Хасково – ц.сл. Георги Колев – 0885 945388;

Уведомление за инвестиционно предложение “Проектиране и изграждане на 1 брой тръбен кладенец(ТК) в ПИ с идентификатор 68583.210.5, с. Срем, общ. Тополовград, за водоснабдяване за други цели (напояване на тревни площи)“ с възложител: „Сосиете Ендюстриел Дьо Л Атлантик“ ЕАД, гр. София.

Предложение за проектобюджет 2025г. на Община Тополовград

УВАЖАЕМИ СЪГРАЖДАНИ,

Предлагам на Вашето внимание предложението за проектобюджет 2025г. на Община Тополовград

Собствените приходи са определени на базата на анализиране на постигнатите през последните години резултати и тенденциите в тяхното развитие. В условията на постоянно намаляване на броя на населението на Общината ще продължим да предоставяме публични услуги при повишаване на качеството им.

Д О К Л А Д Н А   З А П И С К А

от Божин Петров Божинов

Кмет на Община Тополовград

ОТНОСНО:  Определяне на условия и лимити за уреждане на бюджетни отношения на Бюджет  за 2025 г на Община Тополовград, съобразно Закона за държавния бюджет на Република България за 2025г. и Решение 93/27.03.2025г на Министерски съвет, относно определяне на стандарти в делегираните от държавата дейности с натуралните и стойностни показатели през 2023г..

УВАЖАЕМИ СЪГРАЖДАНИ,

         За трета поредна година условията за работа на общините са силно повлияни от динамичните промени във външната среда. Политическата и икономическата кризи, социалната, здравната и геополитическата обстановка определят трудно прогнозируема среда и ни изправят пред безпрецедентна ситуация при управлението на местните финанси. Особено силен продължава да бъде натиска върху бюджета на общините, породен от инфлацията, продължаващото нарастване на цените на енергоносителите и на цените за строителство.

Ежегодно, в изпълнение на чл. 84 ал. 4 от ЗПФ, кметът на общината внася в общинския съвет проект на бюджета на общината в срок до 20 работни дни от обнародването на закона за държавния бюджет за съответната година. Към 31.12.2024 г. Народното събрание не прие Закон за държавен бюджет на Република България за 2025 г. и така за поредна година държавата не спази определените в Закона за публичните финанси /ЗПФ/ срокове на бюджетната процедура. Липсата на държавен бюджет възпрепятства възможността за приемане на общински бюджет за съответната година, с което допълнително се утежнява управлението на местните финанси.

За разлика от бюджетната 2024 г., когато нямаше закъснение при приемане на Закон за държавен бюджет на Република България, то през 2025 г. се очерта държавата и общините да работят без приет закон за държавен бюджет за 2025 г. до м. 27.март същата година.

В опит да осигури гаранции, че дейността на общините няма да спре,  бе определен праг на извършваните разходи – до размера им, извършен за същия период на предходната година, при отчитане на влезли в сила нормативни актове, а за разходите за персонал и ангажименти с незабавна реализация – до фактическия им размер за съответния месец на 2025 г. Разходи за местни дейности могат да бъдат извършвани в размери, по-големи от разходите за същия период на предходната година, до размера на собствените приходи на общината за съответния период, бюджетните взаимоотношения с централния бюджети с други бюджети и сметки за средства от Европейския съюз, заемните средства на общината и наличните средства от преходните остатъци по бюджета на общината.

 Към настоящият момент с натуралните и стойностни показатели за прилагане на стандарти в делегираните от държавата дейности за Община Тополовград са определени бюджетните взаимоотношения за 2025г.

Общинските приходи са определени на база изпълнението от 2024 г. и достигнатото изпълнение на приходите към 31.03.2025г. Лимитите за приходи и доходи от собственост са обвързани с прогнозите за изпълнение на годишната програма за управление на общинската собственост.

Лимитите за разходи за делегирани от държавата дейности са определени на тримесечна база съобразно ограничението за извършване на разходи в размери, не по-големи от размера за същия периода на 2024 г. и при отчитане на влезлите в сила нормативни актове, на база стандартите и натуралните показатели по бюджета от 2024.

Отчетен е ръста на инфлацията, поетите ангажименти, включително тези с решения на Общински съвет – Тополовград, необходимостта от осигуряване на устойчивост на изпълнени или приключващи през 2025 г. проекти, необходимостта от средства за стартиране на нови европроекти и проекти по Плана за възстановяване и устойчивост.

Лимитите на разходи за възнаграждения са определени на база достигнатите размери през 2024 г., отчитане ограничението за увеличението на минималната работна заплата до приемане на държавен бюджет за 2025 г.

Разчета на лимитите за капиталови разходи е изготвен на база оценка на степента на завършеност на преходните обекти, одобрени с решение на Общински съвет – Тополовград, възможностите за етапно изпълнение, наличните целеви средства получени през 2024 г. и очакваните приходи през 2025 г.

Общински съвет Тополовград по предложение на кмета на общината определя числеността на персонала в  д „Общинска администрация„ в рамките на средствата, определени с единните разходни стандарти.

         Кметът на общината определя числеността на персонала за делегираните от държавата дейности в специализираните институции и социални услуги в общността в съответствие с длъжностите по утвърдена методика от министъра на труда и социална политика за предоставяне на социални услуги в рамките на средства, определени по единните разходни стандарти.

С цел осигуряване ритмичното и своевременно финансиране на работата на Община Тополовград, предлагам на Общински съвет – Тополовград да одобри условия и лимити по бюджетните приходи и разходи, в т.ч. за държавно делегирани дейности и за местни дейности. Да вземе решение за одобряване на разчет за капиталови разходи и индикативен разчет за сметките за средства от Европейския съюз. Да определи лимити за разходи за спортни и културни мероприятия, за финансово подпомагане на спортни клубове и дейности, за дейности на организации с нестопанска цел, читалища, трансфери за лечебни заведения, културни и образователни институции, структурите по вътрешната сигурност, средства за подпомагане на социално слаби граждани, лимити за разходи по общински програми.

Предприемането на незабавни действия за защитата на стабилността и финансовата устойчивост на общинския бюджет и за изпълнение на поетите ангажименти в сферата на местното управление обосновават необходимостта от допускане предварително изпълнение на предлаганото решение, при условията на чл. 60, ал.1 от Административно-процесуалния кодекс.

Предвид гореизложеното и на основание чл. 21, ал.1, т.8, и чл. 54 ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, и във връзка с Закона за Държавния бюджет на Република България за 2025г., предлагам Общински съвет – Тополовград  да вземе следните

РЕШЕНИЯ:

1. Одобрява бюджет на Община Тополовград за 2025 г., както следва:

1.1. По прихода в размер на  21 200 047 лв., съгласно Приложения  № 1, 2, 3,  5, и № 12  в т.ч.:

1.1.1. Приходи за делегирани от държавата дейности в размер на

14 024 140 лв., в т.ч:

1.1.1.1.Обща субсидия за ДДД  в размер на    13 028 358  лв.

1.1.1.2. Преходен остатък за ДДД  от 2024 г. в размер на 995 782 лв., разпределен съгласно Приложение № 12.

1.1.2. Приходи за  местни дейности в размер  7 175 907 лв., в т.ч.:

1.1.2.1. Данъчни приходи в размер на 804 000 лв.

1.1 2.2. Неданъчни приходи в размер на   2 544 000 лв.

1.1.2.3. Трансфери за местни дейности в размер на 1 945 100 лв., в т.ч.

1.1.2.3.1. Обща изравнителна субсидия в размер на  1 673 600 лв.

1.1.2.3.2. Трансфер за зимно поддържане и снегопочистване на общински  пътища в размер на  107 200 лв.

1.1.2.3.3. Целеви разходи за местни дейности в размер на 164 300 лв.

1.1.2.4  Целева субсидия за капиталови разходи за местни дейности в размер на  1 373 700 лв.

11.1.2.5.  Преходен остатък от 2024 г. в размер на 509 107 лв., разпределен, съгласно Приложение № 12.

1.1.3. Утвърждава преходният остатък от 2024 г. в размер на 1 504 889 лв.и разпределението му за 2025 г.: за държавни дейности  995 782 лв., и за местни дейности 509 107 лв., разпределен по функции и дейности, съгласно Приложения № 3, 5а,5б и  № 12.

1.2. По разхода в размер на  21 200 047  лв.,

разпределен по функции, групи, дейности и параграфи/съгласно Приложения № 4,5а, № 5б, № 7, № 7а, № 8,  №9 и 12.

1.2.1. Разходи за делегираните държавни дейности в размер на –

14 024 140 лв.,

1.2.1.1. От държавни трансфери:  13 028 358 лв. 

1.2.1.2. Преходен остатък от 2024 г.: 995 782лв., разпределен по функции и дейности, съгласно Приложение № 4,5а и № 12.

1.2.2. Разходи за местни дейности в размер на – 7 175 907 лв.,

1.2.2.1. За капиталови разходи за 2025 г.: 1 373 700 лв. в т.ч. целеви средства – 1 373 700 лв.;

1.2.2.2. От изравнителната субсидия:  1 945 100 лв. , в т. ч. за зимно поддържане на общински  пътища в размер на  107 200 лв., и целеви разходи за местни дейности -164 300лв;

1.2.2.3. От собствени приходи за функции, дейности и параграфи на  МД:  -3 348 000 лв.

1.2.2.4. Преходен остатък от 2024 г.: –  509 107 лв.,:

съгласно Приложения  № 5а, № 5б и 12.

2. Приема програма за капиталовите разходи за 2025 г. в размер на 1 593 919 лв. (поименен  списък по обекти, видове разходи и източници на финансиране), съгласно  Приложение  № 5а, 5б,и  7 .

3. Утвърждава разходите за заплати през 2025 г., без звената от системата на народната просвета и здравеопазването, които прилагат системата на делегирани бюджети, съгласно Приложение № 10.

3.1. Числеността на персонала за делегираните от държавата дейности във функциите „Социално осигуряване, подпомагане и грижи”, „Почивно дело, култура, спорт” (без читалищата) се определя от кмета на общината в рамките на средствата, определени по стандартите и утвърдените размери по т.6 от настоящото решение.

4. Утвърждава  разчет за целеви разходи и субсидии за 2025 г. съгласно Приложение № 5а и 8, както следва за:

4.1. Обезщетения и помощи по решение на Общински съвет – 10 000 лв.

4.2. Субсидии за:

     4.2.1. Читалища – 449 765 лв..

     4.2.2. Спортни клубове – 24 000лв

     4.2.3. Организации с нестопанска цел – 2 500 лв.

     4.2.4. Нефинансови предприятия-„СБАЛВБ ЕООД Тополовград” –

               50 000 лв.

     4.2.5. За културния календар на общината – 70 300 лв.

4.3. Упълномощава кмета на общината да договори допълнителни условия за предоставянето и отчитането на целевите средства по т.4.1.,  т. 4.2 и т. 4.3.

5 Приема следните лимити за разходи за 2025 г.:

                5.1. Социално-битови /СБКО/ в размер до 3 % върху плановите средства за работна заплата на заетите по трудови правоотношения за 2025 г. за държавните  дейности на общината: ДВПР с. Радовец, ЦСРИ гр. Тополовград, общообразователните училища, детски заведения  .

         5.2. Разходи за представителни цели и международна дейност. на Кмета на Община Тополовград за 2025 г. в размер на 18 000 лв.

         5.3. Разходи за представителни цели на Председателя на Общински съвет Тополовград за 2025 г. в размер на  9 000 лв.

        5.4 Утвърждава показателите по чл.45 ал.1 тч.2 от ЗПФ за кметствата и населени места с кметски наместници съгл. Приложение 7:

        5.4.1.Разходи за осъществяване функциите на органи на изпълнителната власт на територията на кметство или населено място в общ размер на 220 219 лв. разпределени съгл. Приложение 7

        6. Утвърждава списък на длъжностите и на лицата, които имат право  на транспортни разходи през 2025 г. и признаването им за разходи по съответните функции и дейности, които ще се извършват в т.ч.:

6.1.Списък за пътуване от местоживеенето до местоработата в друго населено място и обратно за педагогическия персонал на ф. „Образование”, съгласно Приложение № 14;

6.2. Признава 100% от разходите за транспорт на педагогическия персонал за разход по бюджета на ф. „Образование”, въз основа на документи, удостоверяващи извършването им (фактури, билети, абонаментни карти) съгласно Справка/Приложение № 15;

6.3. Списък за пътуване от местоживеенето до местоработата в друго населено място и обратно за персонала на д. „ДПЛПР” с. Радовец ,съгласно Приложение № 13;

6.4. Признава 100% от разходите за транспорт на персонала  за разход по бюджета на д. „ДПЛПР” с. Радовец, въз основа на документи, удостоверяващи извършването им (фактури, билети, абонаментни карти).

 7. Одобрява  годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз за 2025 г. в размер на 18 480 761.29 лв., съгласно Приложение № 6.

8. Одобрява актуализирана бюджетна прогноза за местни дейности с показатели за 2025 г. и прогнозни показатели за периода 2026 г., 2027г. и 2028 г., по приходите, помощите, даренията, бюджетните взаимоотношения и финансирането, съгласно  Приложение № 18 и по разходите, съгласно Приложение № 19.

9. Определя Второстепенните разпоредители с бюджет за 2025 г.,

съгласно Приложение № 17

10. Определя максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през 2025 г. в размер 45% от бюджета на общината (в размер на 9 540 021 лв.)

11. Определя  размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през 2025 г. – до 10% от собствените приходи на общината (в размер на – 334 800 лв.), съгласно Приложение № 2.

12. Определя за 2025 г. числеността на персонала и средствата за трудови възнаграждения за всички местни дейности, съгласно Приложение № 11.

13. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:

       13.1. В частта за ДДД – между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие, че не се нарушават стандартите за ДДД и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;

       13.2. В частта на местните дейности – между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите;

  14. Възлага на кмета на общината:

        14.1. Да утвърди бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет;

       14.2. Да организира разпределението на бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението;

      14.3. Да информира общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и/или трайно намаляване на бюджетните разходи;

     14.4.  Да включва информацията по чл. 125, ал.4 от ЗПФ в тримесечните отчети и обяснителните записки към тях;

    14.5. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от ЕС по отделните общински проекти, в съответствие с изисквания на съответния Управляващ орган и на МФ.

 15. Упълномощава кмета на общината:

    15.1. Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на ЕС и на други донори, по национални програми и от други източници за реализиране на годишните цели на общината за изпълнение на общинския план за развитие;

    15.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансиране и за съфинансиране на общински програми и проекти.

  16. Упълномощава кмета на общината при недостиг на средства по сметки от Европейския съюз, за финансиране на проекти по оперативните програми, да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет или от набирателни сметки,  до възстановяването им от Управляващия орган :

  16.1. за всеки отделен случай кметът на общината определя или договаря срока на погасяване на заемите в съответствие с условията на финансиращата програма.;

 16.2. при предоставяне на временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет да се спазват изискванията на чл. 126 от ЗПФ;

 16.3. във всички останали случаи, при възникване на потребност от предоставяне на временни безлихвени заеми, кметът на общината внася предложение за предоставянето им по решение на ОбС.

17. Възлага на кмета да отрази установените с настоящото решение условия, разчети и лимити в проекта на Бюджет за 2025г., който ще се изготви и внесе на основание чл.84 , ал.4 от Закона за публичните финанси.

18. Задължава кмета на общината  да разпредели и утвърди одобрените средства по общинския бюджет по пълна бюджетна класификация, по тримесечия,  по функции, групи, дейности и параграфи.

19. Приема за сведение Протокола от публичното обсъждане на проектобюджета за 2025 г., съгласно Приложение № 20.

20. На основание чл.60 ал.1 от Административно процесуалния кодекс, допуска предварително изпълнение на решението, с оглед защита на стабилността и финансовата устойчивост на общинския бюджет и предприемане на незабавни действия за изпълнение на поетите ангажименти в сферата на местното управление.

БОЖИН БОЖИНОВ

Кмет на Община Тополовград

Заповед за създаване на ефективна организация за осигуряване пожарна безопасност, предотвратяване, своевременно откриване, ограничаване и ликвидиране на горски пожари

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ ХАСКОВО

ЗАПОВЕД

Областна администрация Хасково

ОМП-02-i

от 22..03.2G25

Областна администрация Хасково/Заповед

hs.government.bg код;НМ0119Б5

На основание чл. 32, ал. 1 от Закона за администрацията, чл. 137, ал. 1 от Закона за горите, във връзка с постъпило предложение с per. № ПБ-06-1/14.03.2025 г. на директора на Регионалната дирекция по горите Кърджали и с цел създаване на ефективна организация за осигуряване пожарна безопасност, предотвратяване, своевременно откриване, ограничаване и ликвидиране на горски пожари

ЗАПОВЯДВАМ:

  1. Определям за пожароопасен сезон в горските територии на Област Хасково, времето от 21.03.2025 г. до 30.11.2025 г.
  2. По време на пожароопасния сезон се забранява паленето на открит огън и извършването на огневи работи на разстояние, по-малко от 100 метра от границите на горските територии.
  3. През този период държавните горски стопанства (ДГС), държавно ловно стопанство (ДЛС) Тополовград, общините и собственици на гори да поддържат постоянна повишена бдителност и активност на целия персонал относно повишената пожарна опасност.
  4. Директорите на ДГС, ДЛС, общините и юридическите лица – собственици на гори съгласувано с Районните служби „Пожарна безопасност и защита на населението” (РСПБЗН), да обозначат трайно на терена и информират населението за определените от тях участъци в горите с повишена пожарна опасност (1-ви клас).
  5. ДГС, ДЛС, общините и юридическите лица – собственици на гори, да изпълняват стриктно годишните оперативни планове за опазване на горите от пожари и да изпълняват, при необходимост, плановете за действие при гасене на горски пожари.
  6. Регионалната дирекция по горите Кърджали (РДГ) да продължи изпълнението на регионалната си програма за опазване на горите от пожари и съвместно с РД „Пожарна безопасност и защита на населението” Хасково да осъществяват контрол по изпълнението на годишните оперативни планове, както и на планове за действие при възникване на горски пожари на ДГС, ДЛС, общините и юридическите лица – собственици на гори.
  7. Особено внимание да се обърне на:
    • Пострадалите от корояди и засегнатите от съхнене иглолистни култури, падналата на земята и непочистена към момента съхнеща дървесина и клони, които са предпоставка за лесно запалване и развитие на големи пожари. Осигуряване проходимостта на горските пътища за придвижване на противопожарната техника, като продължи разчистването на падналите стъбла, препречващи пътищата и се ремонтират повредените от порои участъци.
    • Направата на нови и поддържане на стари просеки и минерализовани ивици. Всички големи комплекси от иглолистни култури и насаждения да се разделят с бариерни и лесокултурни прегради.
    • Контрола по създаване и поддържане на минерализовани ивици около земеделски земи, вилни зони, туристически хижи, почивни домове, служебни и жилищни постройки, складове и др.
    • Почистването на сухите треви покрай ж.п. линии, пътища и линейни съоръжения, както и отстраняването на сухата и паднала дървесина в насажденията и културите от 1 -ви клас на пожарна безопасност.
    • Осъществяването на строг контрол по спазването на противопожарните правила от посетителите и работещите в горите и в съседство с тях.
    • Сформирането и оборудването на специализирани групи от служители и работници за действия при гасене на пожар в ДГС, ДЛС и общините.
    • Готовността на специализираните автомобили и екипите за патрулиране и първоначална атака на горски пожари.
  8. За опазване на горите от пожари да се организират денонощни дежурства по определен график в ДГС, ДЛС и общините.
  9. Да се изготви схема за оповестяване на всички нива, като при възникване на пожар в горските територии, ДГС, ДЛС, общини и РДГ Кърджали незабавно за предават наличната информация, съгласно утвърдената схема.
  10. В срок от 24 часа след възникване на горски пожар, наличната за него информация да се въвежда в информационната система на ИАГ от оторизираните за това служители в ДГС, ДЛС и РДГ Кърджали.
  11. Общините и собствениците на гори, да изпълнят предвидените противопожарни мероприятия в техните имоти.
  12. Кметовете на общини да засилят контрола в земеделските земи за спазване на изискванията на чл. 6, ал. 1, т. 2Й от Закона за опазване на земеделските земи.
  13. Кметовете на общини да информират местното население за задълженията и мерките по защита на горските територии и го оповестяват своевременно. Да създадат организация за участието на населението и създадените по смисъла на Закона за защита при бедствия, доброволни формирования при гасенето на пожари в горските територии и земеделските земи.

Настоящата заповед да се изпрати за сведение и изпълнение до Изпълнителна агенция по горите София, РДПБЗН Хасково, ОД „Земеделие” Хасково, РДГ Кърджали, ДГС/ДЛС в област Хасково, ОГТУ Хасково, Железопътна секция Пловдив, Електроенергиен системен оператор ЕАД – МЕР Хасково, „Електроразпределение ЮГ” ЕАД Пловдив и кметове на общини в област Хасково.

В изпълнение на разпоредбите на чл. 137, ал. 2 от Закона за горите, настоящата заповед да се публикува на интернет страниците на Областна администрация Хасково, РДГ Кърджали и Изпълнителна агенция по горите София.

    Контрол по изпълнение на заповедта възлагам на директора на Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” Хасково.

    Офис за военен отчет на Общинска администрация Ви информира:

    Обявен е конкурс за 225 вакантни войнишки длъжности за Сухопътните войски.

    За военно формирование 52740 – Хасково вакантните длъжности са 20.

    за гарнизони Карлово и Казанлък – 100 вакантни длъжности;

    за гарнизон Стара Загора – 85 вакантни длъжности;

    за гарнизон Ямбол – 10 места;

    за гарнизон София-10 вакантни длъжности.

    Срок за подаване на документи: 25 април 2025 г.

    Линк към обявата и длъжностите:

    https://www.comd.bg/…/publ…/zapovedi/cvo/obyava-20032025.pdf

    Информация за условията, документите и подробности за участие в конкурсите  може да получите в Общинска администрация (офис за военен отчет)  на телефон 0885945388 или Военно окръжие-Хасково

    на тел.038604550

    Проект за изменение  на Наредба за опазване на обществения ред,чистотата,безопастността на движението и пожарната и аварийна безопасност в Община Тополовград /Актуализирана с Решение № 13/28.01.2019 год на АС Ямбол-/публикувана на 19.02.2019 год.

    О Б Я В Л Е Н И Е

       На основание чл.26, ал.4 от Закона за нормативните актове, Община Тополовград обявява, че предстои обсъждане на Общински съвет на следния проект за решение за изменение и допълнение на Наредба за опазване на обществения ред,чистотата,безопастността на движението и пожарната и аварийна безопасност в Община Тополовград /Актуализирана с Решение № 13/28.01.2019 год на АС Ямбол-/публикувана на 19.02.2019 год.

    М О Т И В И

    С влизането в сила  на Закон за въвеждане на еврото в Република България (ЗВЕРБ)обнародван в ДВ. бр.70/20.08.2024 год се уреждат принципите, правилата и процедурите за въвеждане на еврото като парична единица на Република България. Целта на ЗВЕРБ е да осигури безпроблемното въвеждане на еврото в Република България и да повиши прозрачността и информираността за процеса на въвеждане на еврото в страната.Именно в контекста на практическата и техническата подготовка за членството на страната в еврозоната се констатира необходимост подготвителните и последващите действия във връзка с въвеждането на еврото като официална парична единица в България да бъдат правно уредени в българското законодателство. За да бъде осъществено въвеждането на еврото в страната, е необходимо да се създаде правна рамка, която да регулира обществените отношения във връзка с присъединяването на България към еврозоната чрез осигуряване на правна сигурност и създаване на условия за гладко и ефективно функциониране на икономиката. Налага се и регламентирането в националния правен ред на основните обстоятелства, правила и принципи, по реда на които ще се извърши  замяната на лева с еврото.Административно-наказателните разпоредби  в тази наредба следва да бъдат съобразени и актуализирани с действащото законодателство .

    Общините ще играят ключова роля в подготовката и успешното реализиране на този преход..

    1.Причини налагащи промените: Основната причина, налагаща изменение и допълнение в цитираната наредба е параграф 6 от ПРЗ на ЗВЕРБ, в шестмесечен срок от влизането му в сила държавните органи и органите на местно самоуправление приемат подзаконови нормативни актове по прилагането му и  изменения и допълнения в подзаконови нормативни актове,необходими за изпълнението му

    2. Целта на настоящата промяна на цените на таксите в настоящата наредба  съгласно Закона за въвеждане на еврото в Република България (ЗВЕРБ) е да осигури безпроблемното въвеждане на еврото в Република България и да повиши прозрачността и информираността за процеса на приемане на единната европейска валута в страната.

    С предложения проект за промяна на наредбата се уреждат принципите, правилата и процедурите за въвеждане на еврото като парична единица на Република България. Настоящата промяна определя принципа за защита на потребителите, принципа на информираност, принципа на ефективност и икономичност, принципа на прозрачност и принципа на приемственост и автоматично превалутиране на суми от левове в евро.

     3. Основните еднократни разходи произтичат от необходимостта от адаптирането на информационните и счетоводните системи за работа с евро, спазването на изискванията, свързани с двойното обозначаване на таксите в лева и евро

     4.  Очаквани резултати: В резултат от приемането на законопроекта се очаква да бъдат създадени условия за регламентиране на обществените отношения с цел безпрепятственото преминаване към еврото, включително въвеждане на период за двойно обозначаване на цените на стоки и услуги, както и двойно обръщение на двете валути, за да се гарантира високо ниво на прозрачност на процеса и да се създаде възможност за адаптация на обществото. С въвеждането на еврото ще завърши процесът по присъединяването на Република България към еврозоната, като логична крайна фаза на евроинтеграционните процеси в рамките на Икономическия и паричен съюз.

    .

         5. Изменението на наредбата не противоречи на нормите на Европейския съюз. Настоящият проект на наредба е изготвен в съответствие със Закона за въвеждане на еврото в Република България, Закона за местните данъци и такси, Закона за електронното управление и Интегрираната информационна система на държавната администрация.Проектът е съобразен с принципите на Европейската харта за местно самоуправление, Европейска харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейския съюз

    Приложение: проект за решение

    ПРОЕКТ

    на

              Изменение  и допълнение на Наредба за опазване на обществения ред,чистотата,безопастността на движението и пожарната и аварийна безопасност в Община Тополовград /Актуализирана с Решение № 13/28.01.2019 год на АС Ямбол-/публикувана на 19.02.2019 год.

    1.Член 43 ал.1 се допълва и изменя ,както следва :“На нарушителите на Наредбата се налагат следните наказания :

             1.Глоба до 50 лв или 25,56 евро по квитанция по ЗАНН.

              2.Глоба по фиш от 50 лв. или 25,56 евро до 100 лв или 51,13 евро.

             3.Глоба от 100 лв или 51,13 евро до 1000 лв или 511,29 евро по акт и наказателно постановление,освен ако нарушенията не подлежат на по-тежка санкция,предвидена в специални норми.

    2.Член 45 се допълва и изменя, както следва:“Глобите до50 лв. или 25,56 евро не подлежат на обжалване.

    3.Член 47 ал.1 се допълва и изменя както следва :Лице,наказано за нарушение по тази Наредба,което до една година от влизане в сила на наказателното постановление извърши ново нарушение,се наказва глоба от 300 лв или 153,39 евро до 1000 лв или 511,39 евро

     § 6. Тази Наредба е приета с Решение № ………….. на Общински съвет Тополовград на основание чл. 21 ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и  параграф 6 ал.2 от Закона за въвеждане на еврото в Република България по отношение на стойностите в евро влиза в сила от датата на въвеждане на еврото в Република България ,в останалата част влиза в сила след публикуването и..

      § 18 .Наредбата се публикува на сайта на Община Тополовград от датата на приемането и от Общински Съвет Тополовград       

    Внася:

    БОЖИН БОЖИНОВ

    Кмет на Община Тополовград

    На основание чл.26, ал.4 от Закона за нормативните актове/ЗНА/ и във връзка с чл.77 от Административнопроцесуалния кодекс/АПК/ всички заинтересовани лица могат в 30 дневен срок от оповестяването да представят в Общински съвет – Тополовград становища, предложения или възражения по проекта на решение.

    Офис за военен отчет на Общинска администрация Ви информира:

    1. Със заповед № РД-126/21.02.2025 г. на командира на Националната гвардейска част са обявени 116 (сто и шестнадесет) вакантни длъжности за войници за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина, в Националната гвардейска част – военно формирование 54 800 – гр. София,

        Срок за подаване на документи – 04.04.2025 г.

          2 .  Обявен е конкурс за заемане на 1 войнишка длъжност в Професионалния сержантски колеж към ВВВУ „ Г. Бенковски“,

       Срок за подаване на документи – 28.03.2025г.

    Информация за условията, документите и подробности за участие в конкурсите  може да получите в Общинска администрация (офис за военен отчет)  на телефон 0885945388 или Военно окръжие-Хасково

    на тел.038604550

    СПИСЪК НА СВОБОДНИТЕ ПАСИЩА, МЕРИ И ЛИВАДИ ОТ ДЪРЖАВНИЯ ПОЗЕМЛЕН ФОНД, НАХОДЯЩИ СЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ТОПОЛОВГРАД, ОБЛАСТ ХАСКОВО, ЗА ОТДАВАНЕ ПОД НАЕМ ПО РЕДА НА ЧЛ.37И ОТ ЗСПЗЗ, СЧИТАНО ОТ КАЛЕНДАРНАТА 2026 ГОДИНА.

    194ТополовградДоброселец21659.11.1583.374пасищеVI
    195ТополовградДоброселец21659.18.4686.197пасищеX
    196ТополовградСинапово66487.21.3582.554пасищеVII
    197ТополовградСинапово66487.21.3640.733пасищеVI
    198ТополовградСинапово66487.21.3972.448пасищеVI
    199ТополовградСинапово66487.21.4085.789пасищеX
    200ТополовградСрем68583.210.4116.39пасищеVI
    201ТополовградСрем68583.210.656.622пасищеVI
     Община Тополовград 8624.076