Харта на клиента
ОБЩИНА ТОПОЛОВГРАД
ХАРТА НА КЛИЕНТА
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Администрацията на Община Тополовград се ръководи от принципите на законност, откритост, достъпност, самостоятелност, отговорност, гарантиране интересите на населението и на администрацията. Стремежът и е да е професионална, отговорна и ориентирана към гражданите и бизнеса, да провежда качествено управление, политика на прозрачност и откритост на действията на администрацията.
Хартата на клиента залага съвременни и по-високи стандарти и съдейства за подобряване на административното обслужване в община Тополовград.
ОСНОВНИ ЦЕЛИ НА ХАРТАТА
- да подобрим достъпа до услуги, като ви информираме за вашите права, за това как можете да получите съответните административни услуги;
- постигане на високо качество на предоставяните услуги, като намалим времето за получаване на услуги и осигурим добро отношение и желание за съдействие от страна на служителите, които ви обслужват;
- постигане на прозрачност и отзивчивост, като ви осигурим възможност за комуникация с любезни и добре информирани служители по време на целия процес на административно обслужване;
- да ви насърчим да изказвате мнението си за получаваните от вас услуги.
ЗА ДА ПОСТИГНЕМ ЦЕЛТА СЕ ЗАДЪЛЖАВАМЕ:
- Да се държим професионално и да се отнасяме с уважение и търпение към всеки от Вас, да ви изслушваме с внимание, зачитайки личното ви достойнство;
- Да спазваме принципите на равнопоставеност към всички клиенти, да получавате еднакво отношение при обслужването, независимо от вашето социално положение, образование, възраст, пол, етнически произход или религиозни убеждения;
- Да осигурим условия за достъп на хората с увреждания;
- Да ви отговорим в най-кратки срокове разбираемо и коректно, да спазваме законоустановените срокове за извършване на исканата административна услуга;
- Да бъдем коректни с Вас, като предложим оптимално решение за вашия проблем;
- Да Ви предоставяме ясна, лесно, разбираема, пълна и точна информация чрез различни комуникационни средства и по начин, удовлетворяващ Вашите потребности;
- Да предоставяме исканите от Вас услуги в съответствие с нашите стандарти на обслужване;
- Да спазваме конфиденциалност относно Вашите запитвания;
- Да вземаме отношение по всяко предложение и сигнал, които не са анонимни или недоказани, относно качеството на работа на нашите служители и да ви уведомяваме за предприетите мерки;
- Да Ви осигурим ясен и лесно достъпен начин да предоставяте Вашите мнения, коментари, похвали и оплаквания от качеството на административното обслужване;
- Да довеждаме до Вашето знание резултатите от анализа на нашата работа.
И тъй като с Вас сме партньори в процеса на изграждане на ефективна администрация, се надяваме да проявите своята гражданска позиция и да поемете вашите ангажименти към нас:
Да се отнасяте с уважение към служителите, които Ви обслужват и да не проявявате агресивно поведение;- Да бъдете внимателни и търпеливи към останалите ни клиенти;
- Да се отнасяте с доверие към възможностите, които ви дават предоставените услуги или информация;
- Да предоставяте пълна и точна информация, необходима за предоставянето на съответната услуга;
- Да изразявате свободно Вашите мнения, предложения и коментари, за да подобрим качеството на услугите, които Ви предоставяме
ВИЕ МОЖЕТЕ ДА СЕ СВЪРЖЕТЕ С НАС И ДА ПОЛУЧИТЕ ИНФОРМАЦИЯ ПО СЛЕДНИТЕ НАЧИНИ:
- Като ни посетите или ни пишете на адреса на Общинска администрация:
гр. Тополовград, пл.”Освобождение”1;
- електронна поща: oba_top.grad@abv.bg;
- интернет: www.topolovgrad.bg;
- телефон за връзка: 0470/ 5-33-45, 5-22-80; факс: 0470/ 5-41-57;
- Информация можете да получавате всеки работен ден от 8.00-17.00 часа;
- Обедната почивка на служителите е от 12.00 до 13.00 часа;
Важно е да се знае:
- Анонимни сигнали и оплаквания не се разглеждат, освен в случаите, когато поставеният проблем застрашава здравето и сигурността на гражданите;
- Общинска администрация си запазва правото да не дава отговор на въпроси, сигнали, жалби и оплаквания, които съдържат нецензурни изрази, немотивирани обидни изказвания, уронващи престижа на институцията;
- Общинска администрация няма право да дава отговор на въпроси, свързани със защита на личните данни и класифицираната информация.
Вие имате право на по-добър достъп до услуги, извършвани качествено, при пълна прозрачност и ясни процедури.
Ние сме готови с нашите действия да гарантираме вашите права.
Вярваме, че при добро сътрудничество и взаимно уважение, изпълнение на поетите ангажименти и отговорно поведение на всички, ще успеем заедно да направим администрацията на Община Тополовград работеща в полза на обществото.
Хартата на клиента е утвърдена със заповед № 289/18.06.2020г. на кмета на община Тополовград , и е публикувана на интернет страницата на общината на адрес: www.topolovgrad.bg.